יום שלישי, 12 בינואר 2016

עצות למניעת תפרחת חיתולים

ישבן אדום הוא הדבר האחרון שאתה רוצה למצוא כאשר אתה פותח את החיתול של תינוקך. תינוקות עלולים לפעמים לפתח תפרחת חיתולים, מצב עור שמתרחש מלבישת חיתולים. "תפרחת חיתולים היא נפוצה מאוד. מחקר שפרסמו חוקרים מאוניברסיטת ווינסטון סיילם בצפון קרוליינה בשנת 2000 מצביע על כך, שכ-25 אחוזים מהתינוקות נחשפו לה. הסימפטום הראשון והברור ביותר הוא אדמומיות של העור באזורים במגע ישיר עם החיתול. הורים עשויים להבחין באדמומיות, בליטות או הפסקות בעור באזור או בסביבת החיתול. לפעמים העור יכול להיות לא נוח לנגיעה. חלק מהתינוקות יעשו מהומה או יבכו כשהפריחה תטריד אותם.

רוב הפריחות הן התוצאה של עזיבת התינוק בחיתול רטוב או מלוכלך יותר מדי זמן. לחות מחיתול מלוכלך יכולה לפגוע בעורו של תינוקך ולעשותו רגיש לשפשופים. במקרים חמורים יותר ייתכן שיש פצעים פתוחים וכואבים. ברגע שהעור מגורה ופגום, התינוק יהיה פגיע לזיהומים חיידקיים.

על פי האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים, יותר ממחצית מהתינוקות בני 4 עד 15 חודשים יפתחו תפרחת חיתולים לפחות פעם אחת. תפרחת חיתולים נפוצה ביותר בתינוקות בני 8 עד 10 חודשים, ובמיוחד אם לתינוק יש מעיים רגיזים או שלשול.

תפרחת חיתולים נפוצה יותר כאשר תינוקות מתחילים לאכול מזון מוצק, שגורם לשינויים בתהליך העיכול. תינוקות פגיעים יותר  אם הם - או אמהותיהם המיניקות - לוקחים אנטיביוטיקה, מה שהופך אותם נוטים לזיהומים פטרייתיים.

ריפוי הפריחה כרוך בלהיות ערני להחלפת החיתולים של תינוקך. להלן מספר עצות מה ביכולתך לעשות:

יש לשטוף את האזור הנגוע במים חמים. חזור על התהליך עם כל החלפת חיתול עד שהפריחה שוככת. שטוף עם סבון עדין של מאמי קר רק לאחר פעולת המעיים. שימוש יתר בסבון יכול לשבש את תהליך הריפוי.

בחר את סוג המגבונים. הימנע ממגבונים המכילים אלכוהול או ניחוחות. אם מגבונים מטרידים את תינוקך, נסה מים רגילים עם מגבת נייר רכה או שטוף עם מטלית עד שהפריחה מתרפאת.

חשוף את ישבן התינוק לאוויר. תן לתינוק שלך ללבוש חיתול רופף שהאוויר יוכל לזרום. השכב אותו על מגבת. התייבשות האזור תפחית את הסיכון לפתח זיהום. ספוג היטב את האזור. השריה במים עם שיבולת שועל יכולה לעזור להרגיע תחתון כואב.

למרבה המזל, אתה יכול לנקוט בצעדים כדי למנוע תפרחת חיתולים, במיוחד אם הילד שלך פגיע לכך. יש למרוח שכבה עבה של משחת החתלה קלנדולה של מאמי קר לישבנו של התינוק שלך בכל החלפת חיתול. יש להימנע מלהדק את החיתול מדי, שלא יהפך למלכודת לחות המונע את זרימת האוויר.

במקרים של תפרחת קשה, מומלץ למרוח משחת הנקה לנולין של מאמי קר על העור המגורה ומעליה משחת החתלה קלנדולה. ברוב המקרים, נראה שיפור מהיר ונמנע משימוש במשחות אנטיביוטיות.

שקול להשתמש בחיתולים סופגים נוספים. חיתולים סופר סופגים מפחיתים לחות מן העור ועוזרים לשמור על העור יבש, ומפחיתים את הגירוי באופן משמעותי. יש לוודא לשנות את החיתול של תינוקך לעתים קרובות. שינוי החיתול מייד לאחר שהוא הופך רטוב או מלוכלך ומשחת מאמי קר בכל החלפה הוא הדרך הטובה ביותר למניעת תפרחת חיתולים.

אם אתה משתמש במשחת חיתול, ותפרחת החיתולים של תינוקך עדיין לא משתפרת אחרי יומיים-שלושה, קרא לרופא הילדים שלך. הפריחה עלולה לפתח זיהום.


תגובה 1: