יום שלישי, 9 בפברואר 2016

5 טיפים לעור התינוק

יש סיבה מדוע אנשים אוהבים ללטף את פניהם של תינוקות ואת ראשיהם. עורו של תינוק הוא לוח חלק, ללא כל הסימנים והקמטים שאנחנו צוברים במהלך החיים. כאשר אנו נוגעים במצחו של התינוק, אנחנו מתמלאים תחושה של טריות. אבל עור התינוק זקוק להגנה. השמש ומהלך החיים עושים את שלהם. אולם יש לזכור,  שבתינוקות, פחות זה יותר. הכלל הבסיסי הוא לא לעשות שום דבר שעלול להחמיר עם העור.

לפניכם 5 טיפים איך להעניק לעור התינוק הגנה מיוחדת לה הוא ראוי:

1. אקנה
בעוד איברים רבים מתפתחים בשלב מוקדם של ההיריון, לעור התינוק לוקח כמעט תשעה חודשים מלאים ברחם על מנת להבשיל. מה שאנחנו חושבים על עור רגיל נוצר בטרימסטר האחרון. אקנה תינוקות - בליטות ורודות זעירות על הפנים והחזה של התינוק - מתרחשת בדרך כלל בחודש הראשון לחייהם. האשם הוא ההורמונים של האם בגופו של התינוק לאחר הלידה.

עור התינוק: שלא כמו אקנה מבוגרים, אקנה תינוקות לא דורש טיפול מיוחד. רק לשמור על העור של התינוק נקי ויבש, ולא לפוצץ את הפצעונים - זה יכול לגרום לצלקות - או למרוח כל משחות או טיפולים. האקנה צריכה להעלם לאחר מספר שבועות, אך עשויה להימשך זמן רב יותר אצל תינוקות יונקים. אם הבעיה נמשכת במשך יותר משלושה חודשים או מחמירה או מגרדת ולא נוחה, זה יכול להיות משהו אחר - אקזמה, למשל - ועליך לפנות לרופא הילדים.

2. יסודות האמבט
התרבות שלנו הוא תרבות אובססיבית לניקיון, כלומר הורים נוטים להגזים בזה כשמדובר ברחצה של התינוק היפה שלהם. הטבלה באמבטיה לא מומלצת עד שגדם הטבור נושר ועד ברית המילה של התינוק. עד אז, מספיק לנגב בספוג עדין את חלקו התחתון ואת איברי המין.

עור התינוק: באמבטיה, קל ללכת על הקצף, במיוחד אם לילד שלך יש פריחה מכל סוג שהוא. תנו לתינוקך מקלחות-אמבט פעמיים בשבוע עד שהוא מתחיל לאכול מוצקים ומתחיל לזחול ולהתלכלך. סבון יכול לגרות את עורו של התינוק, וכדאי לבחור מוצרים קלים, המותאמים לתינוקות (כמו המוצרים הטבעיים של מאמי קר), על מנת להגביל את מגוון הכימיקלים שהתינוק נחשף אליהם.

3. שטיפה וייבוש
תינוקות נוטים להיות בעלי עור רגיש, כך שמומלץ לשטוף בגדים ומגבות חדשות לפני השימוש בהם. אמנם יש אבקות כביסה מיוחדות לתינוקות אשר משאירות פחות שאריות לאחר הכביסה, אך זה בסדר גמור להשתמש בחומרי ניקוי רגילים לבגדים.

עור התינוק: מחלות עור הן לעתים קרובות גנטיות, כך שאם יש לך עור רגיש, תינוקך עשוי לרשת זאת. אם הילד שלך מפתחת גירוי או פריחה על חלקי הגוף שבגדיו באים איתם במגע, חומרי הניקוי שלך עשויים להיות אשמים בכך. נסה לעבור לסבון תינוקות טבעי וחופשי מאלרגנים, צבעים וניחוחות, כמו הסבון לתינוקות של מאמי קר.

4. הנה באה השמש
המחשבה הראשונה שלך היא כנראה למרוח על תינוקך הקטן קרם הגנה. אבל לתינוקות מתחת לגיל 6 חודשים, זה לא רעיון טוב. יש תינוקות שעורם רגיש יותר מאשר מבוגרים, כך שהם מקבלים מינון גבוה יותר של כימיקלים. זה מגדיל את הסיכויים של תגובה שלילית. במקום זאת, שמור על התינוקות מתחת לגיל 6 חודשים בצל והשתמש בביגוד מגן.

עור התינוק: בעת בחירת קרם הגנה, כדאי לבחור מקדם הגנה מפני השמש הגבוה ביותר הזמין, מינימום 30. חפש את המילים "ספקטרום רחב" על התווית. כלומר, לחסום את קרני UVA ו- UVB. נסה מסנן קרינה עם תחמוצת אבץ או טיטניום דיאוקסיד, אשר מציע את ההגנה הטובה ביותר. אם התינוק שלך הוא מעל גיל 6 חודשים, זה בסדר לכסות את כל גופם בקרם הגנה.

5. הצד התחתון
רוב הסיכויים, אם תרצו או לא, שכבר נתקלתם בתפרחת חיתולים. החומרים ששומרים חיתולים מלדלוף גם מונעים אוויר מעורם, ויוצרים את הסביבה המושלמת לפריחה להתרבות.


עור התינוק: הקפידו תמיד להשאיר את אחורי התינוק נקי ויבש, כך יקטן הסיכוי שעורו יהפוך למגורה. לנקות ולנגב את אחוריו עם מים ומטלית במהלך כל החלפת חיתול, ואז לאפשר לעורו להתייבש לחלוטין לפני מריחת קרם חיתול המכיל תחמוצת אבץ. כמו כן, מומלץ לתת לתינוק להתהלך על מגבת חופשי מחיתול כמה דקות בכל יום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה