יום שני, 1 בפברואר 2016

טיפוח עור התינוק

טיפול בעור התינוק הוא חלק חשוב בלהיות הורה. מאמר זה נותן מידע על גירויים ופריחות שכיחים בעור וכיצד יש להתייחס אליהם, וכמה עצות מועילות על טיפוח עור טוב בתינוקכם.

בתינוק בן יומו יכולים להופיע כמה מצבים בעור שנראים להוריו כיוצא דופן אך רובם נפוצים למדי:

אקנה תינוקות הוא פריחה אדומה, "חצ'קונים" על הפנים. בדרך כלל, הפריחה נעלמת עם הזמן.

אריתמה טוקסיקום הוא פריחה מוכתמת שעשויה להשפיע על תינוקות. אצל חלקם מופיעים בליטות צהובות או לבנות ואצל חלקם אדומות. הפריחה נוטה להופיע בחלקים שונים של הגוף. היא נפוצה ביותר ביום השני של חיי התינוק, אבל יכולה להופיע גם מרגע הלידה או בשבועות הראשונים לחייו. הכתמים הבודדים יכולים לשהות רק כמה שעות או כמה ימים. אין צורך בטיפול - הם ייעלמו בהדרגה.

מיליה הם פצעונים לבנים זעירים על פניו של התינוק. הם ייעלמו מעצמם.

ורניקס הוא חומר לבן שמנוני המגן על עורו של התינוק ברחמה של האם. חלק מהתינוקות נולדים עם הרבה ורניקס  על עורם. זה לא מזיק וניתן לנקותו. איבוד ורניקס עלול לגרום לעור להתקלף במהלך השבוע הראשון לחיים. זה נורמאלי וייעלם מעצמו.

תפרחת חיתולים, הנקראת גם דלקת עור החיתול, נגרמת על ידי חיתולים רטובים או מלוכלכים. זה קורה כאשר שתן או צואה בחיתול מגרה את עורו של התינוק, מה שהופך אותו לאדום.
תפרחת חיתולים מופיעה בדרך כלל סביב איברי המין והישבן. בדרך כלל מתאפיין בכתמים אדומים קטנים.

מה ניתן לעשות כדי למנוע תפרחת חיתולים?
מומלץ להחליף את החיתול לעתים קרובות.
בעת החלפת חיתול התינוק, יש לשטוף את האזור היטב עם סבון עדין ומים חמים ולתת לו להתייבש לחלוטין.
למרוח משחת החתלה קלנדולה של מאמי קר או שמן מיוחד לעור באזור החיתול כדי להגן ולשמן אותו.
ביציאות מהבית ניתן להשתמש במגבונים לניקוי האזור, אך אם אתם עושים בהם שימוש, יש לוודא שהם ללא בישום, נטולי אלכוהול ואינם מכילים משמרים חריפים. המגבונים המתכלים של מאמי קר, הם עדינים במיוחד ומסייעים בשמירה על עור התינוק.
הימנעו משימוש בטלק.

'כובע עריסה' מופיע ככתמים פריכים על הקרקפת של התינוק. ייתכנו כמה נקודות אדמומיות סביב הקשקשים. ניתן גם להבחין באדמומיות בחלקים אחרים של הגוף, כולל בצוואר, בתי השחי, מאחורי האוזניים, על הפנים ובאזור החיתול. זה נקרא סבוריאה דרמטיטיס ובדרך כלל ייעלם מעצמו.
מה ניתן לעשות?
פריחת 'כובע עריסה' תיעלם מעצמה והתינוק לא צריך להיות מטופל רפואית. מומלץ לשטוף את השיער עם שמפו עדין לתינוק של מאמי קר. עם זאת, חפיפת השיער של התינוק לעתים קרובות מדי עלול גם לגרום לקרקפת יבשה.
ניתן להשתמש בשמן  האמבט לתינוק או בשמן השקדים של מאמי קר על מנת לעזור לרכך את הקרקפת. להותיר את השמן על השיער כמחצית השעה ואז לסרק בעזרת מברשת תינוקות עדינה במהלך האמבטיה.

אקזמה היא פריחה בעור שמופיע כעור יבש, מעובה, קשקשי עור, או בליטות אדומות זעירות שיכולות להידבק אם לגרד. אקזמה בדרך כלל מופיעה על מצח התינוק, הלחיים או הקרקפת, למרות שיכולה להתפשט לרגליים, לחזה או לחלקים אחרים של הגוף. היא נוטה יותר להופיע אצל תינוקות שסובלים מאלרגיות או בעלי היסטוריה של אלרגיה או אקזמה משפחה.
למרות שאין תרופה לאקזמה, בדרך כלל ניתן לשלוט בה, ולעתים קרובות היא תיעלם אחרי כמה חודשים או שנים.
מה ניתן לעשות?
הימנעו מאמבטיות תכופות.
שמרו על עורו של התינוק מלהפוך יבש ומגרד על ידי הוספת שמן אמבט למי האמבט. שימו לב לרכיבים בשמן האמבט בו אתם משתמשים. שמן האמבט של מאמי קר אינו מכיל שמנים אלרגנים והוא עדין וטוב לשימוש על עור עדין. 
עשו שימוש בקרם לחות עדין של מאמי קר על עורו של התינוק כדי להפחית את היובש, במיוחד אחרי אמבטיה כאשר העור של התינוק שלך הוא עדיין לח. ניתן גם להשתמש בשמן עיסוי תינוקות ללחח את העור.
מומלץ להלביש את התינוק בבדי כותנה רפויים.

הסירו את כל הבגדים העודפים, שלתינוק יהיה נוח על ידי הלבשתו בבגדי כותנה, במיוחד במזג אוויר חם ולח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה