יום שלישי, 23 בפברואר 2016

דרכים קלות לטפל בשיער של ילדך

מאמי קר 

חפיפה לתינוק ולילד
לתינוקות, בדרך כלל מספיק חפיפת השיער פעם או פעמיים בשבוע. אם לתינוק שלך יש עריסה אשר מחדירה אל ראשו פתיתי ספוג, יש לשטוף עם שמפו נגד קשקשים שניים או שלוש פעמים בשבוע ומומלץ לפני כן לבצע עיסוי עם שמן תינוקות על הקרקפת  כדי לשחרר את הפתיתים.  מומלץ ביותר לשם כך שמן האמבט של מאמי קר.
בגיל הגן, השיער של ילדך מתארך, מומלץ לשטוף אותו יום כן יום לא, ובתדירות נמוכה יותר עבור שיער מתולתל או יבש. במקרים אלה, אתה יכול להשתמש במרכך פעם בשבוע.

בכל גיל עדיף לחפוף בסוף האמבטיה כדי שילדך לא יושבת במי הסבון, אשר יכולים לגרות את עורו הרגיש.

מה ההבדל בין שמפו לתינוק ושמפו רגיל?
שמפו למבוגרים מכיל כימיקלים בשם anionics (הנפוץ ביותר: סולפט דפנה) שיוצרים את הקצף העשיר, הנותן למרבית האנשים להרגיש שהשמפו מנקה היטב. כימיקלים אלה יכולים לייבש את העור, אך מאחר שמבוגרים נוטים להשתמש במרכך ומוצרי סטיילינג אחרים ובעלי קרקפת משומנת יותר מאשר ילדים, זה לא יוצר ממש בעיה. שמפו  לתינוקות מקציף פחות משמפו רגיל, אך יחד עם זאת הוא יעיל באותה מידה בניקוי ואינו מסיר את שכבת השומן הטבעית של העור. מומלץ שמפו המכיל רכיבים צמחיים המותאמים לתינוקות, כמו שמפו קלנדולה של מאמי קר.

למרות ששמפו לתינוקות מתיימר להיות מדמיע, יש להימנע ממגע השמפו בעיני הילד.

איך לסרק ללא כאבים?
יש להשתמש במסרק רחב שיניים, או עם זיפים או עם מברשת במקרה של שיער יבש. הימנע משימוש במברשת שלך, שיש לה שיניים זעירות שיכולות להיתפס בשיער הילד.

אל תתחיל בראש, אתה פשוט תיצור סבכים גרועים. במקום זאת, התחל בקצוות ולאט לאט עבור בדרך שלך עד שערות הראש, וקרע בעדינות קשרים עם האצבעות.

כדאי לסרק את השיער מהצדדים לכיוון מטה. לשלוף טריז דק מקו השיער במצח בצורה משולשת ולהחליק עם האצבעות למטה. אין לכלול יותר קווצות שיער במרחק שלושה-ארבעה סנטימטרים מקו השיער. באזור סביב האוזניים והצוואר יש לסרק את השיער מקפלי האוזן למטה.

אל תרטיב את השיער, הוא רק יקבל יותר סבוכים. ניתן לעבוד עם ספריי מרכך. החזק את השיער על הקרקפת תוך כדי סירוק בעדינות.

הכנה לתספורת הראשונה
כדאי להתכונן לתספורת הראשונה, על מנת שהילד לא יהיה עצבני או עצוב ממנה.
הבא את הילד לתספורת הבאה שלך, כך הוא רואה את זה לא מפחיד. תזמן אותו לאחר פעילות טובה או כשהוא ער ושמח.
הבא צעצוע או ספר אהוב.
בקש מהספר להתחיל עם הקצוות (פוני, אוזניים, מאחורי הצוואר). תנו לילדכם להסתכל במראה בשעה שהוא עובד, והסבירו בשלווה מה הוא עושה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה