יום שני, 29 בפברואר 2016

רחצת תינוקות

מאמי קר

רחצת תינוקות יכולה להיות קשה בהתחלה, במיוחד אם התינוק שלך נראה אומלל באמבטיה. מספר צעדים פשוטים יכולים לעשות את האמבטיה לשעה מהנה עבורך ועבור תינוקך.
זמני האמבטיה לתינוקות
אתה יכול לשים את התינוק באמבט בכל שעה משעות היום. חלק מהתינוקות ייהנו מאמבט באור השמש בבוקר, ואילו תינוקות אחרים יירגעו בעיקר מאמבטיה לפני השינה.
אם את מניקה באמבטיה עם התינוק, זה יכול לעזור לעיתים לתינוק לינוק יותר בקלות.
לתינוקות אוהבי אמבטיות
אם התינוק שלכם אוהב לעשות אמבטיה והיא מרגיעה אותו, אתה יכול להשתמש בה כדרך לעזור ליישן אותו בערב. תינוקות ישנים טוב יותר לאחר עשיית באמבט בערב. אתה יכול גם לנסות לשיר, לחייך או לדבר בעדינות לתינוקך במהלך האמבטיה על מנת לעזור לשניכם להירגע.
לתינוקות שלא אוהבים אמבטיות
תינוקות רבים מראים סימני מצוקה כאשר הם נמצאים בתוך האמבטיה. אמהות ואבות יכולים גם להיות מודאגות לאבד את האחיזה מתינוקם בתוך האמבט החלקל. כל זה נורמלי.
אם התינוק שלך לא אוהב אמבטיות, כדאי לתת לו 'אמבטיית ניקוי' בעזרת שימוש בצמר גפן ומים חמים לעיניו של התינוק ועל פניו, ומטלית לח על גופו התחתון. זה אומר שאתה יכול להתרכז באזורים שבאמת צריכים לשטוף, ותינוקך יכול לשמור על רוב בגדיו עליו בזמן שאתה עושה את זה.
לאחר קרוב לשלושה חודשים, סביר להניח שתינוקך יאהב אמבטיה ויהיה רגוע ומוכן לישון אחר כך.
רחצת תינוק בן יומו
ניתן לרחוץ את התינוק בגיגית פלסטיק קטנה או אפילו בכיור המטבח (אבל היזהרו מברז המים החמים). אתה עשוי למצוא שזה קל יותר בשבועות הראשונים.
אמבטיית פלסטיק לתינוק היא כנראה האפשרות הטובה ביותר ברגע שתינוקך גדל במקצת. אתה יכול לרחוץ אותו בכל חדר שהוא חם, בטוח ונקי - לא חייב להיות חדר אמבטיה.
את האמבטיה יש למקם במקום מוגבה ויציב שבו אתה יכול להחזיק את תינוקך בנוחות (שולחן יציב הוא האפשרות הטובה ביותר).
עצות לאמבטיה נעימה
הנה כמה עצות שיעזרו לך להפוך את זמן האמבטיה לנעים ובטוח עבור שניכם.
אסוף  את כל הדברים שאתה צריך להשתמש בהם, שיהיו בהישג ידך ליד האמבטיה, כולל צמר גפן, מגבת, קרם, משחקי מים ועוד.  ארגן גם חיתול ובגדים נקיים ושים אותם במקום שיהיה הכי קל לייבש ולהלביש את התינוק.
הורד/הורידי את השעונים והתכשיטים ושטפו את הידיים.
אם מתוכננת אמבטיה לתינוק על שולחן רחוק מהברז, קל יותר למלא את האמבטיה עם כדי מים במקום למלא אמבט מלא מהכיור לשולחן. נסה לא להוסיף מים נוספים ברגע שהתינוק נמצא באמבטיה.
מלא את האמבט עם כ -5 ס"מ מים לתינוקות עד שישה חודשים. השתמש רק בכמות קטנה של מים עד שתתרגלו להחזקת התינוק.
בדוק את טמפרטורת המים עם המרפק או פרק כף היד. הטמפרטורה באמבטיה המומלצת לתינוקות היא 36 מעלות צלזיוס.
תמוך בעדינות בתינוקך בכל עת בזמן שהוא עושה אמבטיה. על מנת לשים את תינוקך באמבטיה, עוטף את ראשו עם יד אחת, ותמוך את הראש והצוואר שלו עם היד השנייה. הורד אותו לאמבטיה בעדינות, רגליו קדימה, ושמור על אחיזה הדוקה כל הזמן.
כדי למנוע מעור התינוק להתייבש יתר על המידה, נסה להוסיף שמן רחצה לתינוקות (עדיף של מאמי קר) אל מי האמבטיה. הימנע מאמבטיות קצף - הם נוטים להסיר שמנים טבעיים מהעור.
תינוקות לא צריכים לחפוף את שיערם בכל אמבטיה, ואתה צריך לחפוף את שיער תינוקך רק פעם או פעמיים בשבוע.
אין להשאיר את התינוק באמבטיה ללא השגחה. תינוקות יכולים לטבוע במהירות ובשקט.

אם עורו של תינוקך יבש, או אם יש לו תפרחת חיתולים, ייתכן שתרצה לשים קצת קרם עדין כגון פרפין רך לבן, או אבץ ושמן קיק. קרם אלוורה של מאמי קר מועיל ביותר להרגעת העור.
בקרו אותנו בפייסבוק מאמי קר

תגובה 1: